Opstart af nye hold:

Mandag den 8. August 2022- Kl. 17:15

Mødested: Telegrafvejen i Rørvig

Alle er velkommen. Vi har hold fra begyndere til maratonløbere, både i løb og i gang. Man møder bare op, så hjælper vi dig ind på et hold.

Træningstid og Sted

Mandage hele året kl. 17:15
Mødested Juli og August: Telegrafvejen i Rørvig – P-pladsen ved stranden
Alle andre måneder: Fregatvej 2 – Havnen i Nyk. Sj.
KORT

Sommertræning:

Mandage er fællestræning hvor vi løber eller går i forskellige hold, med vægt på det sociale
Andre dage – Se forskellige opslag facebookgruppen

LØBE OG GÅ HOLD

12 UGERS TRÆNING HVER MANDAG KL. 17:15

GANG HOLDENE:

Slow-Walk: Starter stille og roligt op, og langsomt bliver distancen og farten øget, men med plads til hyggesnak 🙂

Speed-Walk: For dem der gerne vil have sved på panden – Fart +5 km/t

Man går mellem 30 – 90 min. på en mandagstræning.

LØBE HOLDENE:

Hold 1 er løb med gåpauser

Hold 1:  Starter helt fra begyndelsen og er ikke vant til at løbetræne.

Den første mandag er man i gang i ca. 20 min.

Hold 1 træner efter træningsprogram

Hold 1 Program

Hold 2 – 3 – 4 – 5 Løb uden pauser 

NYT NYT vi begynder igen at træne efter programmer, dog i en enklere udformning

Uge efter uge øges langsomt distance og fart

Rute, tid og fart styres af klubbens trænere

Hold 2:  Løber lidt eller dyrker anden idræt en til to gange om ugen.

Fart: ca. 7:30 – 6:30 min/km

Hold 3:  Vant til at løbe 5-6 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 7:00 – 6:00 min/km

Hold 4:  Vant til at løbe 8-9 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 6:30 – 5:30 min/km

Hold 5:  Vant til at løbe 8-10 km tre par gange om ugen

Fart: under 5:00/km

Har man behov for et træningsprogram til sin egen træning, så klik på linket som passer til ens hold

Hold 2 Program Hold 3 Program Hold 4 Program Hold 5 Program

Alle hold varmer op ca. 5 min. inden træning

Alle hold samles efter træning til udstrækning

Nyt Nyt Nyt…  CIRKELTRÆNING

Efter træning vil der være en halv times cirkeltræning v. cirkeltræner Mette

På tværs af alle hold, laver Mette en god omgang cirkeltræning.

Cirkeltræningen består af 15 forskellige øvelser, styrke el. cardio som feks. squat, planke mm. Øvelserne kører i 4 x 20 sek. med 10 sek. pause, og så næste øvelse… i alt 30 min. Det er en rigtig god træning for at undgå skader. Man deltager på det niveau man nu kan. Cirkeltræningen er selvfølgelig helt frivilligt, men giv det en chance, du vil ikke fortryde…

Hvis du vil finde nye ruter, er her et godt link

Find nye ruter

Førstehjælp:

Langt de fleste trænere har gennemgået førstehjælp og hjertestarter kurser

Find hjertestarter

Vintertræningen:

Er det vi kalder en vedligeholdelsestræning, så vi ikke går helt i stå henover vinteren.
Den består af 3 ruter på 3, 5 eller 10 km. Det er op til den enkelte hvilke længde rute man vælger, samt om man vil løbe eller gå evt. begge dele.
Der er ikke trænere på i vinterhalvåret, men nogle vejvisere til vi lære ruterne at kende.

Der er to forskellige ruter A el. B med 3 distancer 3, 5 og 10 km – Se dem her:

Ruter-A Ruter-B