Opstart af nye hold:

Vi er nu i gang med sommersæsonen, men man kan stadig nå at være med.

Bare mød op, så hjælper vi dig i gang

Alle er velkommen. Vi har plads til alle fra begyndere til maratonløbere

 

 

 

TIDSPUNKT & STED

Mandage hele året kl. 17:15 – Mødested Fregatvej 2 – Havnen i Nyk. Sj. KORT

Mandage er fællestræning for alle hold, med vægt på det sociale

 

 

Onsdage i sommerhalvåret kl. 17:15 – Mødested aftales fra gang til gang, se evt. facebookgruppen

Onsdage er special træning. Som kan være fartlege, bakkespurt, intervaller mm.

For Hold 2, 3, 4 & 5 ca. 45 min. træning

 

Plan for onsdagstræning – Efteråret 2018

Mødested alle onsdage frem til Sandflugtsløbet er Telegrafvejen i Rørvig Kl. 17:15

Hold 1 og Hold Gå er selvfølgelige velkomne til at træne ift. deres program

3 onsdage bliver der fællestræning til Sandflugtsløbet – 15.8 + 10.9 + 10.10 kl. 17:15

Her er gratis træning for alle deltagere til Sandflugtsløbet – Dvs. ikke medlemmer er meget velkomne til at træne med

Kom og test 5 og 7 km ruterne til Sandflugtsløbet

 

 

 

 

LØBE OG GÅ HOLD

 

12 UGERS TRÆNINGSPROGRAMMER

 

Hold GÅ: Starter stille og roligt op, og langsomt bliver distancen og farten øget.

Holdet er for alle med lyst til Gå-motion.

Mål til Sandflugtsløbet: 7, 14 el. 21 km gang.

 

 

Hold 1 er løb med gåpauser

 

Hold 1:  Starter helt fra begyndelsen og er ikke vant til at løbetræne

Mål til Sandflugtsløbet: 5 km

Hold 1 - Program

 

 

Hold 2 – 3 – 4 – 5 Løb uden pauser

 

Hold 2:  Løber lidt eller dyker anden idræt en til to gange om ugen.

Fart: ca. 7:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 10 km

Hold 2 - Program

 

 

Hold 3:  Vant til at løbe 5-6 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 6:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 15 km

Hold 3 - Program

 

 

Hold 4:  Vant til at løbe 8-9 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 6:00/km

Mål til Sandflugtsløbet: 21,1 km

Hold 4 - Program

 

 

Hold 5:  Vant til at løbe 8-10 km tre par gange om ugen

Fart: under 5:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 42,2 km

Hold 5 - Program

 

Mandagstræning for hold 4 og 5 er fælles

 

 

Hold X: Er helt nyt – Et hold helt uden program, kravet er man skal kunne løbe min. 5 km.

Inden start, bestemmes der hvor langt vi løber, og en ca. rute, (kan ændres undervejs).

Det hele kommer an på hvor mange, og hvem der er på holdet til den enkelte dag.

Vi løber sammen.

Undervejs er der frit løb, til de løbere som har ekstra energi. Hvor man løber frem til et bestemt punkt, og tilbage til holdet igen. Dette kan gøres flere gange.

Den sidste 1/10 del af turen, er der frit løb til mål. Alle samles efter løb, til udspænding, og en snak om onsdagens træning.

Mål til Sandflugtsløbet er individuelt

 

 

Nogle af dagene i programmerne, er selvtræning uden træner

Hvis du vil finde nye ruter, er her et godt link

Find nye ruter