Vi er nu i gang med vintersæsonen

Tid og sted som vi plejer

 

 

Opstart af nye hold:

Der ikke sat en dato på næste opstart, følg med her på siden eller vores facebookside

Næste start: 7. Jan. 2019 for Hold 1 (Begynder løbehold)

Alle er velkommen. Vi har plads til alle fra begyndere til maratonløbere, både i løb og i gang

 

 

Træningstid og Sted

Mandage hele året kl. 17:15 – Mødested Fregatvej 2 – Havnen i Nyk. Sj.
KORT

 

Vintertræningen:

Er det vi kalder en vedligeholdelsestræning, så vi ikke går helt i stå henover vinteren.
Den består af 3 ruter på 3, 5 eller 10 km. Det er op til den enkelte hvilke længde rute man vælger, samt om man vil løbe eller gå evt. begge dele.
Der er ikke trænere på i vinterhalvåret, men nogle vejvisere til vi lære ruterne at kende.

Der er to forskellige ruter A el. B med 3 distancer 3, 5 og 10 km – Se dem her:

Ruter-A

 

Ruter-B

 

Sommertræning:

Mandage er fællestræning hvor vi løber eller går i forskellige hold, med vægt på det sociale
Onsdage i sommerhalvåret kl. 17:15 – Mødested aftales fra gang til gang, se evt. facebookgruppen
Onsdage er special træning. Som kan være fartlege, bakkespurt, intervaller mm.
For Hold 2, 3, 4 & 5 ca. 45 min. træning

 

 

 

LØBE OG GÅ HOLD

 

12 UGERS TRÆNINGSPROGRAMMER

 

Hold GÅ: Starter stille og roligt op, og langsomt bliver distancen og farten øget.

Holdet er for alle med lyst til Gå-motion.

Mål til Sandflugtsløbet: 7, 14 el. 21 km gang.

 

 

Hold 1 er løb med gåpauser

 

Hold 1:  Starter helt fra begyndelsen og er ikke vant til at løbetræne

Mål til Sandflugtsløbet: 5 km

Hold 1 - Program

 

 

Hold 2 – 3 – 4 – 5 Løb uden pauser

 

Hold 2:  Løber lidt eller dyker anden idræt en til to gange om ugen.

Fart: ca. 7:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 10 km

Hold 2 - Program

 

 

Hold 3:  Vant til at løbe 5-6 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 6:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 15 km

Hold 3 - Program

 

 

Hold 4:  Vant til at løbe 8-9 km et par gange eller tre om ugen

Fart: ca. 6:00/km

Mål til Sandflugtsløbet: 21,1 km

Hold 4 - Program

 

 

Hold 5:  Vant til at løbe 8-10 km tre par gange om ugen

Fart: under 5:30/km

Mål til Sandflugtsløbet: 42,2 km

Hold 5 - Program

 

Mandagstræning for hold 4 og 5 er fælles

 

 

Hold X: Er helt nyt – Et hold helt uden program, kravet er man skal kunne løbe min. 5 km.

Inden start, bestemmes der hvor langt vi løber, og en ca. rute, (kan ændres undervejs).

Det hele kommer an på hvor mange, og hvem der er på holdet til den enkelte dag.

Vi løber sammen.

Undervejs er der frit løb, til de løbere som har ekstra energi. Hvor man løber frem til et bestemt punkt, og tilbage til holdet igen. Dette kan gøres flere gange.

Den sidste 1/10 del af turen, er der frit løb til mål. Alle samles efter løb, til udspænding, og en snak om onsdagens træning.

Mål til Sandflugtsløbet er individuelt

 

 

Nogle af dagene i programmerne, er selvtræning uden træner

Hvis du vil finde nye ruter, er her et godt link

Find nye ruter